CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, April 20, 2009

PILIHAN RAYA KECIL PENANTI

Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) yang pertama selepas pemilihan pucuk pimpinan Umno hujung bulan lalu, akan diadakan Jumaat ini. Menurut laman rasmi Umno, mesyuarat tersebut akan berlangsung di Tingkat 39, Menara Dato' Onn mulai jam 3.15 petang.

Mesyuarat MT Jumaat ini juga dijangka membincangkan saranan Najib mengenai kemungkinan BN tidak bertanding dalam pilihanraya kecil DUN Penanti, Pulau Pinang. Menurut Najib, yang juga perdana menteri berkata BN perlu melihat terlebih dahulu sama ada pilihanraya kecil itu nanti menguntungkan rakyat atau sebaliknya. Beliau juga akan mengadakan mesyuarat dengan MT dan bertemu dengan presiden-presiden parti komponen BN bagi membincangkan perkara itu.

Pilihanraya kecil DUN Penanti bakal diadakan selepas perletakan jawatan bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang Mohammad Fairus Khairuddin sebagai wakil rakyat kawasan tersebut. Mohammad Fairus, 32, yang sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, berkata langkah beliau itu adalah bagi membersihkan namanya daripada segala tohmahan selain bagi membolehkan beliau melanjutkan pelajaran serta meluangkan lebih masa bersama keluarga.

periukkera : sama-sama kita nantikan..

0 comments: