CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, October 20, 2008

SOI LEK BUAT KEJUTAN!!!!


18 Oktober 2008, rakyat Malaysia telah dikejutkan dengan keputusan pemilihan jawatan tertinggi MCA di Wisma MCA, Kuala Lumpur apabila Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek yang dulu mencipta kejutan apabila beliau yang terpaksa melepaskan jawatan dalam parti dan kerajaan ekoran skandal video seks berjaya menewaskan tiga calon lain untuk memenangi jawatan Timbalan Presiden MCA.

Kedua-dua jawatan Presiden dan Timbalan Presiden MCA ditandingi selepas penyandangnya, Datuk Seri Ong Ka Ting dan Tan Sri Chan Kong Choy membuat keputusan tidak mempertahankannya pada pemilihan kali ini.

Sementara itu, Presiden MCA yang baru, berjanji akan meneruskan reformasi parti seperti yang telah dijanjikan dan meminta ahli parti menghormati keputusan yang telah dibuat oleh para perwakilan pada pemilihan hari ini.
Menurutnya, beliau amat berterima kasih kepada para perwakilan yang telah memberi mandat kepadanya untuk memimpin parti.
‘‘Saya akan bekerjasama dengan Timbalan Presiden, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek untuk memimpin parti pada masa depan.
‘‘Sebenarnya tiada perbalahan antara saya dengan Soi Lek, cuma pandangan kami mungkin berbeza dalam sesetengah perkara sahaja,” katanya kepada pemberita selepas majlis pengumuman keputusan pemilihan parti di Wisma MCA di sini malam ini.

Soi Lek pula yang membuat kejutan apabila memenangi jawatan Timbalan Presiden berkata, beliau sangat berpuas hati dengan keputusan pemilihan kali ini dan menghargai sokongan dan galakan yang telah diberikan oleh para perwakilan.
‘‘Saya akan bekerjasama dengan Tee Keat dan ahli jawatan kuasa pusat yang baru dilantik untuk memperbaharui imej parti .
‘‘Kita mahu mengukuhkan parti untuk mengembalikan keyakinan masyarakat Cina terhadap MCA,” katanya.

komen periukkera:
Semoga mereka dapat menjalankan segala tugas dan tanggungjawab dengan jujur dan sebaik mungkin demi kesejahteraan parti. Harapan semoga apa yang pernah terjadi sebelum ini dijadikan sebagai teladan kepada diri dan masyarakat. mana lah tahu....selepas ini tiada lagi peluang ketiga???

0 comments: