CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, May 12, 2009

JENAYAH RAGUT SEMAKIN HANGAT

Jenayah ragut semakin menjadi topik hangat di negara kita sejak kebelakangan ini. walaupun isu ini bukanlah sesuatu yang baru kita dengar namun sehingga kini seolah-olah tiada penyelesaiannya. Baru-baru ini beberapa orang wanita yang tidak berdosa maut akibat mangsa si peragut yang tidak berperikemanusiaan itu..yang menyedihkan kisah seorang nenek yang maut gara-gara duit RM2 yang diragut oleh peragut. Selain itu, dalam kejadian yang lain seorang wanita hamil berusia 31 tahun meninggal dunia setelah koma dua hari akibat menjadi mangsa ragut dua lelaki ketika mangsa menaiki motosikal seorang diri dalam perjalan pulang ke rumah.

Peragut nampaknya seolah-olah tidak takut dengan undang2 dan sanggup "membunuh" orang yang tidak berdosa semata-mata untuk mendapatkan wang..memang pemalas!!dah tak da keja lain kot...kepada peragut di luar sana,bawa2 la bertobat..ingatlah bahawa hari ini hari korang, jangan tunggu esok lusa terkena batang hidung keluarga sendiri baru nk bertobat? Tuhan maha adil....

Nampaknya hukuman untuk para peragut ni tak cukup tegas kot...apa kata pembaca blog di luar sana nyatakan cadangan anda tentang hukuman yang paling layak untuk para peragut ni..

Periukkera : Saya pun pernah menjadi mangsa tp bukan diragut..beg tangan saya diseluk dan telefon bimbit saya didapati hilang ketika membeli air di salah sebuah kedai di jalan Gambir, Kuching..Moral of the story, jgn bawa hand bag skali tp bawa duit secukupnya saja kalau stakat nak beli mineral water.

0 comments: